Dostawa firmą kurierską

Obecnie przesyłka kurierska jest to bardzo popularna i wygodna forma dostawy. W zależności od gabarytów danej paczki, lub innych parametrów, korzystamy z kilku sprawdzonych firm kurierskich, a przesyłki są przez nas zawsze ubezpieczane. Pragniemy jednak uczulić Państwa na kilka ważnych szczegółów związanych z tą formą dostawy:

W przypadku otrzymania towaru uszkodzonego lub zniszczonego, to my załatwiamy wszelkie formalności i reklamacje z tym związane - transport towaru kurierem, za który płacimy jest "naszym transportem" i do momentu odebrania towaru przez Państwa, to właśnie my jako sprzedawca, za niego odpowiadamy. Należy jednak pamiętać, że najlepiej sprawdzić zawartość przesyłki jeszcze przy kurierze. W przeciwnym wypadku trzeba będzie udowodnić, że uszkodzenie nastąpiło jeszcze przed odbiorem paczki.

Jeśli kurier nie będzie chciał pozwolić na otwarcie przesyłki przed jej podpisaniem, prosimy poinformować go, że uważacie Państwo, że przesyłka jest uszkodzona, i chcecie ją sprawdzić przed podpisaniem.

Jeśli nie macie Państwo możliwości lub czasu, aby sprawdzić przesyłkę, a stan opakowania wzbudza Państwa podejrzenia, że coś może być z nią nie tak, prosimy o wpisanie na liście przewozowym "karton jest uszkodzony, zgnieciony, zalany..." lub ma inne wady.

Jeśli zauważą Państwo uszkodzenie przesyłki po wyjściu kuriera, prosimy o zdjęcia opakowania/kartonu oraz uszkodzenia i jak najszybsze wysłanie ich na nasz adres. Prosimy nie czekać długo z taką informacją i sprawdzić towary jak najszybciej, a maksymalnie przed upływem 7 dni. W momencie, w którym niemożliwe było stwierdzenie usterki przy odbieraniu jej od kuriera (tu także dostawy paczkomatem), macie Państwo na to 7 dni, o czym stanowi art. 87 ust. 6 ustawy o prawie przewozowym:

"6. Roszczenie z tytułu nienależytego wykonania usługi pocztowej wygasa wskutek przyjęcia przesyłki pocztowej bez zastrzeżeń, chyba że ubytki lub uszkodzenia przesyłki pocztowej nie dające się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i nie później niż po upływie 7 dni od przyjęcia przesyłki zgłosił operatorowi pocztowemu roszczenie z tego tytułu oraz udowodnił, że ubytki lub uszkodzenia przesyłki powstały w czasie między przyjęciem przesyłki przez operatora pocztowego w celu wykonania usługi pocztowej a jej doręczeniem adresatowi."